Dani Amik Dani Amik
Estas en Weblog de Montaña Inicio
Friday 20 de November de 2009, 08:41:38
Resumen de la denuncia presentada por escrito en la FEEC contra el guarda del refugio de fontferrera
Tipo de Entrada: ARTICULO

Que mitjançant el present escrit presenten DENÚNCIA, en base als següents fets

FETS:

1.     El divendres dia 6 de juny de 2009 a mig matí parlem personalment per telèfon amb el Sr. Gabriel G C, responsable del refugi de Font Ferrera, situat al massís dels Ports, i fem la reserva de 2 nits, divendres 6  i dissabte 7 de juny de 2009, al mencionat refugi, únicament dormir.

2.     Arribem al refugi el mateix dia a les 21 hores i pugem a una de les 2 habitacions comunes del 1r pis.  Quan hi entrem només hi ha una altra persona i ens col.loquem a la part inferior de les lliteres, just davant d’on està l’altra persona, per tal de molestar el mínim possible.

3.     L’endemà dissabte 7 de juny, abans de sortir del refugir per a fer una excursió a peu,  recollim tota la roba i altres pertenències personals de les lliteres i únicament hi deixem els sacs de dormir desplegats.

4.     Tornem al refugi cap a les 17 hores i poc después d’arribar-hi el Sr. Gabriel G només ens diu el següent “Us he col.locat els sacs a dalt”. No li fem cap pregunta, perquè ens pensàvem que els havia  canviat de lloc, possiblement per a netejar les lliteres inferiors.  Hem de dir també que ens va sorpendre que no ens havia demanat prèviament permís per a poder moure els nostres sacs i canviar-los de lloc.

5.     Cap a les 21 hores pugem a l’habitació on havíem dormit la nit anterior i podem comprovar que els nostres sacs han estat moguts a la part superior de les lliteres.  Tot seguit, veient que a la part inferior de les lliteres queden encara 2 llocs lliures, d’un total de 5 places, agafem els nostres sacs i ens instal.lem a la part inferior.

6.     Una vegada ja dins dels sacs, apreciem que, aproxidament entre les 21.30 i les 21.45 hores pugen per separat a l’habitació quatre persones que pertanyen a un mateix grup, i que havien arribat al refugi el mateix dissabte, és a dir, un dia més tard que nosaltres. Tres d’aquestes persones s’instal.len al nostre costat, i ocupen les 3 places que quedaven. A partir d’aquest moment ens adormim.

7.     Cap a les 22.30 aproximadament entra el Sr. Gabriel G, que ens desperta bruscament, dient-nos amb un elevat to de veu: “ JA US HAVIA DIT QUE HAVÍEU DE DORMIR A DALT!”.

Endormiscats només se’ns acudeix preguntar: “Per què?”.

Tot seguit el Sr. Gabriel G respon “PERQUÈ ELLS SÓN QUATRE!”

Ja que no entenem el raonament d’aquesta resposta repetim la pregunta: “Per què?”

La resposta que ens diu el Sr. Gabriel G és la següent: “PER QUÈ VA PER ORDRE DE RESERVA!”.

Atès que veiem imposible convencer el Sr. Gabriel G per a què no ens faci moure de lloc i també, per tal de no despertar a altres persones que ja dormíen, decidim pujar a la part superior de les lliteres, que estava completament buida.

8.     L’endemà diumenge 7 de juny ens llevem a les 7.45 i aproximadament 15 minuts més tard baixem a la planta baixa, on està el menjador.

9.     Havent esmorzat i havent pagat les 2 nits de pernoctació, el Sr. Gabriel G ve cap a nosaltres per a donar-nos explicacions dels fets succeïts la nit passada.

Torna a insistir en que ja ens havia dit que haviem de dormir a la part superior de les lliteres.

Nosaltres el responem amb les següents paraules: “Només ens havies dit que ens havies col.locat els sacs a dalt”.

La resposta que irònicament ens dóna és la següent “Així veig que hauria de penjar un rètol a la llitera que posi que heu de dormir a la part superior!”.

Atès que veiem fora de lloc aquesta resposta li diem “Fa molts anys que anem a la muntanya i dormim a refugis i mai ens havia passat això”.

Ens respon  amb una actitud completament arrogant i altra vegada amb un elevat to de veu: “Escolta!, porto 19 anys en aquest refugi i col.loco a la gent com jo vull”.

Després d’escoltar aquesta darrera explicació, ens adonem que no es pot continuar dialogant de forma raonada i respectuosa i decidim finalitzar la conversa.

Per tot l’exposat, demanem que, tenint por presentat aquest escrit, s’admeti i es tingui per presentada denúncia, pels fets escrits anteriorment, atès que suposen un incompliment total dels articles 3r (“El responsable del refugi ha d'atendre els usuaris com a hostes i la seva conducta seguirà en tot cas les normes elementals de l'hospitalitat”) i 12è (“Cada refugi haurà de disposar dels següents Annexos al Reglament:... 7- Comprovants de pagament dels serveis.”) del Reglament de Refugis de la FEEC